September

September har visat sig från sin bästa sida så här långt. Vi har haft så många vackra dagar där sommarvärmen delvis dröjt sig kvar men nätterna börjar bli kalla. Vi har inte haft någon frost här ännu men jag kan tänka mig att det inte dröjer länge nu. 
 
 
Egentligen har jag inte kommit igång med så mycket juligt ännu men tankarna börjar helt klart att smyga sig på. Det börjar bli dags att fundera lite på det här med julklappar till exempel. Planen är att vara klar till första advent, förra året lyckades jag bra med det vilket var tur eftersom jag blev rejält förkyld i början på december.
 
Jag har inte tittat på några julfilmer ännu men jag har läst en bok med juligt tema och lyssnat på en julbok som är en "adventskalender" med 24 avsnitt "Mordnatt råder, tyst det är i husen" av Sofia Rutbäck Eriksson och Mattias Boström, inläst av Fredde Granberg. Den kan jag rekommendera den var både spännande och mysig.
 
 
Till helgen väntar en weekend i Prag med goda vänner och efter det börjar det bli dags att dra igång på allvar med planering och förberedelser för advent och jul. Ser även fram emot mysiga höstmiddagar med familj och vänner.
 
 
Allmänt, Julläsning | Höst | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

Vilka underbara höstbilder du bjuder på! <3 Har inte heller hunnit med så mycket juligt än heller egentligen, men det är mysigt att tankarna börjar komma på allt man kommer få göra längre fram. Prag låter ju fantastiskt!

Svar: Tack <3
Visst är det mysigt att bara börja med lite juliga tankar :)
En fin jul

Upp