Två månader till julafton

Idag är det den 24:e oktober vilket innebär att det bara är två månader kvar till själva julafton. Igår var det exakt fem veckor till första advent och det är ju då allt börjar på allvar. För alla oss julälskare är det så mycket härligt som händer före med all planering och julspaning. En av fördelarna med att det börjar närma sig är ju att man faktiskt kan börja prata om jul med människor runt omkring utan att de tittar konstigt på en. Jag har till exempel börjat fråga lite efter vad mina nära och kära önskar sig i julklapp och den första juklappen är inhandlad och inslagen. Hittade jättefint julpapper på Ö&B med snögubbar.
 
 
 
Själv har jag inte varit ute på så mycket julspaning ännu, det känns som att butikerna här där jag bor är lite senare än på många andra ställen. För mig gör det ingenting, jag har kommit på mig själv med att gå och längta lite efter att de ska komma igång och det är faktiskt mysigt att få vänta och bygga upp förväntningarna. Men nu börjar jag längta efter julte och hoppas på att butiken där jag brukar handla det har fått fram lite för det börjar bli hög tid.
 
Har inte hunnit så långt i planering ännu, brukar börja med pyntet utomhus under november och det blir säkert samma i år, stora pyntardagen blir som vanligt fredag innen första advent.
 
Det jag ser allra mest fram emot i år är att få fira den andra julen tillsammans med mitt lilla barnbarn. Han blir två i mars och kommer att vara betydligt mer medveten i år än förra året och jag räknar med att han ska få julpyssla lite med farmor. För att börja förbereda honom för julmagin köpte jag en jättemysig julbok till honom som han fick nu i helgen. "Lilla Björns magiska jul". Den är verkligen supermysig.
 
 
Glöggpremiären har vi också hunnit med men jag har inte köpt hem någon årgångsglögg ännu, ska bli spännande att prova lite nyheter.
 
Så mycket härligt att se fram emot vilket är tur med tanke på att jag inte är någon älskar av höstrusk och mörker. Bara att ladda vidare mot en förhoppningsvis helt magisk jul 2022.
 
Allmänt, Julklappar, Julläsning | |
#1 - - Annie:

Vad härligt att ha en legitim anledning att läsa mysiga barnböcker om julen! Själv skulle jag vilja ha en kopia av Olles skidlärare av Elsa Beskow eftersom jag minns hur jag läste den som barn och den var så mysig❤️. Och när jag bodde i England och jobbade som nanny tappade jag räkningen på hur många gånger jag läste The Night Before Christmas.😁.

Svar: Så underbart med julböcker, bilderna i Elsa Beskows böcker är ju helt fantastiska <3
En fin jul

Upp