Adventslängtan

Nu har klockan slagit över till vintertid och novembermörkret är verkligen här på allvar. Kvällarna är mörka och det är inte så mycket kvar av de vackra höstfärgerna på träden. Det mörka och gråa i november får mig alltid att längta extra mycket till advent med all belysning som lyser upp i det mörka och gråa. Hittills har hösten varit varm med många fina dagar men nu känns det som att det börjar bli dags för lite mer frostigt väder men det verkar dröja en stund till.
 
 
Jag tillhör inte dem som har börjat fira novent eller minusadvent på något särskilt sätt men njuter av att tända ljus och ta en glögg och en pepparkaka emellanåt. Julfilmer och julböcker blir det också naturligtvis, så mysigt. Enda fördelen med att julafton är på en lördag är att vi får längsta möjliga advent och det är faktiskt bara tre veckor kvar till min "stora pyntardag" som infaller fredagen före första advent varje år.
 
Jag har fortfarande bara köpt en julklapp men har kommit ganska långt i planeringen och i år ska jag verkligen försöka att bli färdig i tid, vi får se hur det går med det.  Har några lediga dagar i nästa vecka som jag till del tänker ägna åt lite julklappsinköp.
 
I helgen blir det nog inte så mycket juligt. På lördag ska vi hjälpa min brorson att flytta och på söndag firar vi min pappa som fyller år idag. Men vem vet, det kanske finns tid att få fram någon liten ljusslinga i trädgården ändå, det behövs i mörkret.
 
Advent, Allmänt | Höst | |
#1 - - Anonym:

Jag firar inte heller novent eller minus advent men precis som du så blir det lite böcker, julfilmer, glögg och pepparkakor precis som vanligt i november. Mysigt <3

Svar: Visst är det härligt att få komma igång med lite julmys <3
En fin jul

#2 - - Maries strålande jul:

Den förra kommentaren var från mig, vet inte varför det står anonym...

Upp