Mellandagar

Julfirandet är över för den här gången och jag njuter av lediga dagar. Jag är så otroligt nöjd med vårt julfirande som vi kunde genomföra precis som vi planerat. Som vanligt tog jag knappt några foton alls men jag tänker att jag antagligen hade fullt upp med annat :)

Den 22:a tjuvstartade vi vårt julfirande tillsammans med min pappa och hans sambo samt min bror med familj. En jättemysig kväll på alla sätt och vis. Till dukningen hade jag gjort de allra enklaste små bordsdekorationer med rosor och granris.

(null)

Lilla barnbarnet fick sova kvar hos farmor och jag hade den stora förmånen att få tillbringa dagen före julafton med honom. Vi åkte lite pulka och hade en riktigt mysig dag.

Julafton vaknade vi upp till en solig och gnistrande vinterdag. Jag och maken tittade på sista avsnittet av julkalendern och öppnade våra julklappar innan vi åkte iväg för lunch och julfirande hos min mamma, återigen tillsammans med min bror och hans familj. Man märker att mamma tycker att det är så fantastiskt att få samla alla barn, barnbarn och lilla barnbarnsbarnet till jul.

(null)

Julaftonskvällen firade vi hemma hos sonen. Mina svärföräldrar var med, makens syster med familj samt svärdotterns mamma och farmor. En härlig julmiddag och sedan kom jultomten. För oss var det första året på länge som tomten kom på besök eftersom vi i många år bara varit vuxna på våra julfiranden. Det är något så fantastiskt med att se ett barn stå i fönstret incheckning spana efter tomten med sin säck och lykta. Det gick så himla bra och han tordes till och med sitta i tomtens knä. Otroligt vacker julgran som jag ändå lyckades fånga på bild.

(null)

Juldagen hade vi en mysig frukost med äldsta sonen som sovit kvar hos oss och mamma och hennes sambo kom förbi på en förmiddagskaffe. Det blev en lugn dag med en promenad, matrester och en lugn kväll i soffan.

Annandagen blev också en lugn dag med ett besök hos svärföräldrarna. 

Nu njuter jag av lediga dagar och börjar inte jobba igen förrän efter trettonhelgen.

(null)

Så otroligt tacksam för ännu än jul med min underbara familj.

Allmänt | |
#1 - - Maries strålande jul:

Det låter som en fin jul <3 vilken mysig ljuslykta!

Svar: Så fin jul <3, älskar ljuslyktan.
En fin jul

Upp