Julveckan

Då var vi redan framme i självaste julveckan. Lucia har varit och igår tände vi det fjärde ljuset. Det blev inget särskilt luciafirande för min del i år. Vi fick lussebulle och pepparkaka på jobbet och jag tittade på Lucia på SVT när jag lagade mat på kvällen och det är ju alltid något. Förra året hade jag fått ett presentkort i födelsedagspresent som jag valde att köpa en fantastiskt fin Lucia som jag gått och spanat på. Hon är så fin där hon sitter på sin häst.
 
 
Jag har haft en riktigt mysig adventstid men som vanligt har det gått lite för fort. Jag är i fas med det meste inför julen, ett par julklappar kvar att slå in, lite smått som behöver handlas inför våra julfiranden och någon kaka som ska bakas. Nu håller jag verkligen tummarna för att alla får vara friska och att vi kan fira julen som planerat.
 
Har haft en riktigt mysig morgon och förmiddag på jobbet med julkorum i kyrkan och lite julfika med landgång, glögg och pepparkakor. Det var så mysigt och stämningsfullt i kyrkan med vacker julmusik. Det hela avslutades med "O Helga Natt" framförd av en fantastisk lokal förmåga från stan där jag bor. Det var så att håret reste sig. Att ett gryningsrosa morgonljus syntes genom kyrkfönstret gjorde ju sitt till för stämningen. Önskar att jag kommit ihåg att ta fram kameran.
 
Tyvärr har det gått över till plusgrader här hos oss och det töar för fullt. Känns lite tråkigt när vi hade fått det så fint, vi får se om det blir något alls kvar av det vita till jul. Så här vitt och vackert var det förra helgen.
 
 
Tog en promenad i lördags morse för att riktigt njuta av den sista dagen med riktigt vinterväder för den här gången. Det är så vackert.
 
 
Nu har jag bara en dag kvar att jobba det här året innan jag är långledig över jul. Ska bli så härligt.
 
 
Advent, Julsaker | |
#1 - - Maries strålande jul :

❤️🎄 Önskar dig en riktigt God Jul 🎄❤️

Svar: Tack! Hoppas att du har haft en fantastisk jul <3
En fin jul

Upp