Säsongsstart 2022

Med exakt fyra månader kvar till julafton börjar det bli dags att smyga igång lite med julbloggandet och självklart även med min julinstagram. Det är fortfarande sommar här där jag bor och jag kommer att hänga kvar i den så länge som det går men det börjar blir kyligt på nätterna och visst märks det att hösten kommer närmare.
 
Jag är en riktig vår och sommarmänniska och det är tur att jag har julen att se fram emot när sommaren lider mot sitt slut. Det finns ju så mycket som är mysigt med hösten också, som till exempel att kura i soffan med tända ljus och läsa en julroman eller se på en julfilm och inte minst glöggpremiären. Allra mest ser jag som vanligt fram emot advent som för mig är det bästa med julen. När julafton, som i år, infaller på en lördag innebär det snålt med lediga dagar men fördelen är att vi får en riktigt lång adventstid. 
 
Det är härligt att börja fundera och planera inför advent och jul. I år har jag till exempel bestämt mig för att verkligen frossa i julromaner. Ser även fram emot lite julpyssel tillsammans med mitt lilla barnbarn. Jag brukar ju alltid ha en ledig "pyntardag" inför första advent och mamman till mitt barnbarn tycker att jag även ska införa en pysslardag med honom som ny tradition. Det låter ju i mina öron som en alldeles förträfflig idé. 
 
Börjar med en härlig sommarbild från en underbar semestervecka i vackra Kungshamn så njuter vi av sommaren lite till innan vi kör full fart mot julen.
 
 

Allmänt | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

Härligt att du också är tillbaka! Jag är t ärtom en höst- och vintermänniska, så det här är min bästa tid framöver, och jag brukar alltid räkna ner dagarna tills sommaren är över, hehe. Så mysigt det låter med julromaner och julpyssel! Och vilken vacker bild du bjuder på!

Svar: Hösten är mysig också <3
En fin jul

#2 - - Maries strålande jul:

Julromaner och julpyssel låter jättemysigt. Jag har redan hunnit lyssna på ett par julböcker när jag kör till jobbet :)
En julpysseldag med barnbarnet låter jättemysigt <3 det vill jag också ha när jag får barnbarn :)

Svar: Ser verkligen fram emot en höst fylld av juligheter <3
En fin jul

Upp