Juleljus och julläsning

Det känns härligt att kunna börja smyga igång med lite juligt. Jag har till exempel tänt det första doftljuset med juldoft och istället för mina vanliga vita ljus har jag tänt ett härligt murrigt vinrött ljus i min fina julklappsljusstake från förra året.
 
 
 
Jag gjorde lite ljusfynd efter jul förra året då jag köpte en jättefin presentförpackning med juliga doftljus från Yankee Candle. Har som sagt redan tänt det första av dem som nu sprider lite härligt juldoft i våra mörka höstkvällar.
 
 
 
I somras besökte jag GeKås i Ullared, självklart fanns det ju inte så mycket juligt mitt i sommaren men jag hittade i alla fall lite doftljus även där. Känns lyxigt att ha en massa härliga juliga ljus att börja frossa i redan nu.
 
 
Ett annat säkert jultecken är ju att alla härliga julmagasin börjar dyka upp i butikerna. Jag älskar verkligen att bläddra i de här tidningarna med alla fantastiska bilder och inspiration. Två tidningar som jag alltid brukar köpa är Allers och Amelia, det har blivit som en tradition för mig.
 
 
I år har det blivit ytterligare en jultidning "Drömjul" från "Hus och Hem". Har också köpt mitt första julte för året, hittade också en så fin burk med tryfflar som jag inte kunde låta bli.
 
 
Julmyset är i full gång med andra ord med juleljus, julläsning och julte.
 
Allmänt, Julläsning, Julsaker | Doftljus, Jultidning | |
Upp