Utebelysning på plats

I söndags gjorde jag färdigt med all utebelysning. Oftast brukar jag göra det helgen innan första advent men jag vet att jag inte kommer att hinna i helgen fick det bli lite tidigare. Eftersom vi bor på landet är det väldigt mörkt och det är så härligt att få lite ljus som lyser upp i novembermörkret.
 
Redan för någon vecka sedan fick ljusslingorna på våra krukor med ljung komma fram. Det lyser så fint och välkomnande vid entrén till huset.
 
 
Den lilla adventsgranen på verandan är också på plats och klädd med lite små dekorationer. Jag har den alltid i en rejäl blomkruka så att den står stadigt. 
 
 
I fönstret på verandan har vi också vår fina snöflinga som vi haft i många år och som jag fortfarande tycker så mycket om.
 
 
Ljusstakarna i fönstren till lusthuset är också på plats. Jag älskar att titta ut genom fönstret i vardagsrummet och se att det lyser, i vanliga fall är det alldeles svart på vår baksida.
 
 
Sist men inte minst fick vi även adventsgranen på framsidan på plats, en fantastiskt fin gran fick vi tag i den här gången.
 
 
Även ljusslingan på balkongen är på plats och jag har även gjort några små dekorationer med granris som jag inte hunnit få med på någon bild ännu. 
 
Ser fram emot advent när hela huset är pyntat både hos mig själv och alla andra. Bara att njuta av den här fantastiska tiden.
 
 
 
 
Advent, Allmänt, Julsaker | Advent, Adventsgran, Jul, Julgranen | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

Åhhh så fint och mysigt det ser ut! <3 Jag älskar julbelysning av alla dess slag. Känns verkligen som julstämningen är på topp där hos dig.

Svar: Det är verkligen mysigt, ser fram emot att skapa julstämning inomhus också :)
En fin jul

Upp