Den första snön och den första julen

Idag hade vi vårt första snöfall, nu har det övergått till regn men jag fick i alla fall se de första snöflingorna för den här vintern. En liten försmak av vinter i alla fall, det är ju inte ofta vi får så mycket snö här där jag bor och än så länge visar inte prognosen på några kallare temperaturer. Lite snö kan man ändå ana på taket till lusthuset, lite som florsocker på ett pepparkakshus.
 
 
Nu är vi redan en bit inne i november och advent närmar sig med stormsteg. Det är hög tid att börja planera för årets firande som i år blir det allra första för vårt lilla barnbarn. Jag är helt övertygad om att vi är många som tillsammans kommer att skapa magiska jular för honom och som start har jag köpt ett litet startkit med sådant som han kan behöva inför sin allra första jul.
 
Självklart måste han ju ha en tomtedräkt med tillhörande tomteluva att tomta runt i under julen. Hittade en jättesöt på Åhléns och det var roligt att se att han inte ville ta av sig sin tomteluva när han hade fått på sig den. Det bådar ju gott för vår blivande lilla julälskare.
 
 
En julstrumpa är ju också ett måst, hur ska tomten annars veta vart han ska lägga Viggos första julklappar.
 
 
En egen liten julnalle är ju också ett måste. En liten jultomte som det faktiskt är helt tillåtet att få leka med tänker jag. Jag har alltid tyckt om nallarna från Bukowski och den här lilla söta heter passande nog Noel.
 
 
En liten bok om julen fick det bli också, en riktigt mysig bok med fina bilder som handlar om vad julen är. Jag tyckte att den var jättemysig.
 
 
Och så naturligtvis några söta julsockor.
 
 
Det är så fantastiskt  att få ha ett litet barn med på julen igen, för vår del är det ganska länge sedan och julen är ju verkligen barnens högtid. Ser fram emot hans första jul och alla kommande jular tillsammans med honom.
 
 
 
Julsaker | Jul, Julsaker, Julstrumpor | |
#1 - - Annie:

Vad underbart att få skämma bort ditt barnbarn och ta del av hans jul!

Svar: Verkligen helt fantastiskt <3
En fin jul

Upp