Julens smaker

Det finns ju så många smaker och dofter som är förknippade med julen. Ett säkert hösttecken är ju när citrusfrukterna börjar göra entré i våra butiker. Satsumas, clementiner och mandariner är mina absoluta favoritfrukter, jag är ganska dålig på att äta frukt övrig tid på året men nu är det bara att frossa i dessa härliga frukter och där doften för mig är förknippad med jul.
 
 
Glöggpremiär har vi hunnit med också, det blev Per Morbergs starkvinsglögg, tur att jag alltid spar undan ett par flaskor när julen är slut så att det finns hemma när glöggsuget innfinner sig. Morbergs glögg är helt klart en av mina favoriter, finns ju även som alkoholfri.
 
 
Till glöggen blev det naturligtvis pepparkakor. Den röda burken är nu påfylld och kommer som vanligt att vara det fram tills dess att julen är slut.
 
 
Kvällens lördagsmys är förberett. Tänkte att jag skulle testa årets smak på skumtomtar. Gillar ju originalet så mycket och har hittills inte tyckt att någon av de andra har varit bättre men det ska bli spännande att prova, blåbär är ju gott. Julmust som lagrats på ekfat och Twix gingerbread till det. Har inte bestämt mig för vilken film jag ska se, "Love Actually" eller "The Holiday", två av mina favoriter. Vem vet, jag kanske hinner med båda :)
 
 
 
 
 
Julens smaker | Glögg, Jul, Juleskum, Julmust, Pepparkakor, Satsumas | |
#1 - - Annie:

Låter som en härlig myskväll! Jag ska också se de filmerna snart...har inte gjort det än den här säsongen. Så mysiga!

Svar: Underbart med julfilmer <3
En fin jul

#2 - - Maries strålande jul:

Så mysigt och gott, låter som en perfekt kväll <3

Svar: Riktigt mysigt <3
En fin jul

#3 - - Julhoselin:

Åh, julmusten på ekfat är min solklara favorit från Nygårda :-)

Svar: Den är jättegod :)
En fin jul

#4 - - Jul, Strålande Jul:

Tycker också det är så himla gott med satsumas, och det är ju nu snart de är som allra godast. Längtar verkligen! Låter och ser ut som det blev en perfekt julmyskväll, älskar The Holiday. Vill prova Juleskum blåbär, men det har inte blivit av än.

Svar: Satsumas, pepparkakor och skumtomtar, älskar julsmaker <3
En fin jul

Upp