Adventstid

Nu är den äntligen här den underbara adventstiden. I söndags tände vi första ljuset och nu är det bara att försöka ta vara på den här ljuvliga tiden. Jag har alltid älskat advent och jag njuter så mycket av vårt pyntade hem och all belysning överallt. Den här tiden på året behöver vi verkligen allt ljus vi kan få.
 
 
På lördagen gick jag mest runt och bara myste i vårt pyntade hus och fixade med paketkalender till min mamma och hennes sambo. Jag kände att de kunde behöva lite extra uppmuntran det här året. Det fick bli en liknande kalender även till svärföräldrarna. Kändes väldigt uppskattat, jag tror faktiskt inte att någon av dem har haft en paketkalender tidigare.
 
 
På söndagen hade vi lite adventsmiddag med våra barn. Vi bjöd på köttgryta som jag alltid tycker är så passande på hösten och vintern. Till efterrätt blev det saffranskladdkaka med vitchoklad och till det vispgrädde, hallon och björnbär. Fick då tillfälle att också inviga min nya julservis. Är så nöjd med den.
 
 
Igår var det den 1:a december och dags att öppna våra paketkalendrar. Jag hade som vanligt gjort en ölkalender till maken och han hade slagit till med två kalendrar till mig i år. Dels har han också gjort en dryckeskalender men jag fick också en kalender från Rituals plus att han köpt två chokladkalendrar till oss. Lite extra uppmuntran det här året som han uttryckte sig. Jag blev så glad och överraskad. Så mysigt med lite paketöppning på kvällen efter maten.
 
 
Ritualskalendern som egentligen ska byggas ihop till en liten by fick inte riktigt plats men jag tycker att det blev gulligt att ställa paketen tillsammans som de är.
 
 
 
 
Advent, Julens smaker, Julsaker | Advent, Adventskalender | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

Vilken underbar julservis!! <3 Så fint. Så ambisiöst och pyssligt med så många paketkalendrar, men fantastiskt mysigt att få öppna. Jag har tyvärr inte haft någon paketkalender på kanske 20 år nu eller så, men saknar det ibland.

Svar: Det är mysigt att öppna paket varje dag <3
En fin jul

Upp