Ljusfynd

En av butikerna i stan säljer ut alla sina Yankee Candle ljus med 50% rabatt. Jag har tidigare visat en ny julfavorit som jag hittade där "Candy cane lane" och i helgen kunde jag inte låta bli att köpa hem ett till julljus plus några små varianteer av just "Candy cane lane". 
 
Det stora ljuset "Home sweet home" doftar mycket pepparkaka tycker jag vilket är en doft som är så självklart förknippad med julen. Färgen är däremot inte så charmig, mest åt det bruna hållet men doften tror jag på.
 
Tänk att det är så många dofter som är så förnknippade med jul, tänker till exempel på pepparkakor, apelsiner, kanel, gran, hyacinter, listan kan göras lång. Måste vara tacksamt att skapa doftljus med juldofter tänker jag. 
 
 

Julens dofter, Julsaker | Doftljus, Yankee candle | |
#1 - - Malin:

Candy Cane Lane är en av mina favoriter också men har tyvärr haft erfarenheten av att både värmeljusen (de som säljs i flerpack) och det mellanstora burkljuset knappt luktar något när man bränner dem, man behöver mer eller mindre sitta med näsan en bit ovanför för att känna lukten ordentligt :(.
Jättetrist då doften är så härlig egentligen men efter att ha googlat lite så verkar många ha problem de senaste åren med Yankee Candle-ljus som knappt luktar när de bränns, verkar som att problemen började när de bytte ägare tyvärr.

Svar: Det är ju trist för det doftar fantastiskt i burken, håller tummarna för lite julig väldoft trots allt. Tur att det var halva priset :)
En fin jul

#2 - - Emma - Mitt magiska vinterland:

Mysigt med ljus! Det påminner mig om att jag borde köpa lite ljus med juliga dofter i år. :)

Svar: Älskar doftljus, särskilt med juliga dofter :)
En fin jul

Upp