Julläsning

De senaste åren har jag unnat mig en ny julroman varje år. Jag älskar att läsa och tycker att det är så roligt att det kommer fler och fler romaner på temat jul. I helgen när jag var i vår lilla mysiga bokhandel för att välja ut årets kunde jag inte bestämma mig så det fick faktiskt bli två stycken. "Snöfall över Strandcaféet" av Lucy Diamond är en uppföljare till hennes tidigare bok "Strandcaféet" som jag läst tidigare och tyckte var lite gullig. Normalt läser jag mycket deckare men jag kan tycka att det är ett skönt avbrott med lite småmysiga och romantiska böcker. "Brutna ben och brusnta hjärtan - en alldeles omöjlig jul" av Maria Ernstam ska också bli spännande att läsa. Det är med juböcker lite som med julfilmer, det viktigaste är att det är mycket julstämning tycker jag, det gör inget om handlingen är lite banal och förutsägbar. 
 
 
Unnade mig också "Amelia jul" även det här året. Amelia var den första jultidingen jag började köpa och det har helt enkelt blivit tradition för mig varje år. Har inte hunnit med att kika så mycket ännu men jag ser fram emot lite härlig julläsning även där.
 
 
 
Julläsning | Amelia jul, Julbok, Jultidning | |
#1 - - Sofies julblogg:

Mysigt med julläsning! Jag har precis läst "Dan före dan" och gillade den. :)

Svar: Visst är det härligt med juliga böcker :)
En fin jul

Upp