Julfilmer

Nu när det blivit höst på riktigt är det självklart dags att smyga igång lite smått med julfilmer. För mig är julfilmer ett underbart sätt att komma i lite härligt stämning även om det är ett tag kvar till advent och jul. Jag hittade en julfilm på Netflix som jag inte har sett tidigare "Miss me this christmas" som jag tyckte var lite småmysig. Stora delar av filmen utspelar sig på samma hotell som filmen "You can't fight christmas" och några av karaktärerna är med här också. Jag tyckte som sagt att filmen var helt ok, en lite småmysig kärleksfilm, ett härligt julpyntat hotell och så lite julmusik på det. Allt som behövs för en julfilm helt enkelt.
 
 
Jag här även hunnit med att se en av mina absoluta favoritvilmer "The holiday". Helt klart topp tre när det gäller julfilmer för mig. Jag älskar karaktärerna och miljön i den filmen, jag tycker att den är helt fantastisk och ser den varje år.
 
 
 
Julfilmer | Julfilm | |
#1 - - Annie:

The Holiday är ju underbar! Rose Cottage drömmer jag om att bo i och Jude Law är ju så yummie!

Svar: Helt underbar film och man måste ju bara älska Rose Cottage :)
En fin jul

#2 - - Jul, Strålande Jul:

The Holiday är ju verkligen en toppenfilm, så mysig och julig! Jude Law och de små flickorna är ju bara för söta!

Svar: Helt fantastisk film med så underbara karaktärer :)
En fin jul

Upp