Julens smaker

Har de senaste veckorna hunnit med att provsmaka några av årets nyheter. Till årets glöggpremiär provade vi Blossas nya årgångsglögg. Jag tyckte att den var riktigt god, vi drack den varm på traditionellt vis men jag har hört att den även ska vara god kall och det kan jag tänka mig. Jag gillar att den fortfarande smakar glögg trots att man tillfört en hel del spännande smaker. Smakade mycket frukt tycker jag.
 
 
Har även testat årets skumtomtar. Jag måste helt ha missat dem förra gången polkagris var årets smak så för mig var det en ny upplevelse. Jag tyckte att de var riktigt goda, jag förstår att de blev framröstade som favorit. Fortfarande är originalet bäst men det kan mycket väl tänkas att jag köper en påse till av årets smak. 
 
 
Jag har även testat en ny tesort som maken köpt hem till mig. Det är inget julte men det har ändå lite juliga inslag av kanel och kardemumma. En riktigt spännande kombination av juliga kryddor och somriga jordgubbar och rabarber. En riktig höjdare som verkligen föll mig i smaken.
 
 
Har ännu inte hunnit provsmaka den här marmeladen som jag köpte förra helgen, burken är i alla fal riktigt julig och fin. Ska bli spännande att se hur den smakar.
 
 
 
Julens smaker | Blossa, Glögg, Jul, Juleskum, julte | |
Upp