En vecka till första advent

Bara en vecka kvar till första advent och en månad kvar till självaste julafton. Personligen tycker jag att advent är den härligaste tiden och jag skulle vilja bromsa tiden lite för att verkligen få njuta av adventsstämningen så länge som möjligt.
 
Igår blev det lite julshopping, köpte bland annat julte, två olika sorter. Det ena är en gammal favorit från förra året "Äppelfröjd" som jag verkligen tycker mycket om. Lite fundersam själv varför jag valde ytterligare ett te med äppelsmak, får väl skylla på att jag fortfarande är förkyld och lite trött i huvudet ;). Testade den nya sorten "Äpple/Kanel" igår men tyckte tyvärr att den mest smakade äpple, hade velat ha mer kanelsmak.
 
 
Köpte julkort också så att det är klart. Jag tycker fortfarande om att skicka riktiga julkort men det har blivit allt färre med åren eftersom jag i stort sett bara skickar till dem som jag får ifrån. Jag tänker att det är väl de personerna som uppskattar att få julkort helt enkelt.
 
 
Har redan köpt julklappspapper men kunde inte riktigt motstå det här fina med Carl Larsson motiv. Går inte allt papper åt i år är det ju bara att spara till nästa.
 
 
Gjorde klart makens ölkalender nu i helgen och bestämde mig för en annan variant av numrering i år med vanliga juletiketter. Återstår bara att få "kalendern" på plats men det får bli under veckan eller i samband med fredagens adventspyntande.
 
 
 
 
 
Advent, Julens smaker, Julsaker | Advent, Jul, julte | |
#1 - - Jul hos Emma:

Vad roligt med lite julshopping! Jag tycker också om att skicka riktiga julkort, det påminner mig om att jag behöver inhandla årets kort. :)

Svar: Det är mysigt med riktiga julkort :)
En fin jul

#2 - - Maries strålande jul:

Åh så mycket fint både julkorten och julpappret <3
Jag kan inte riktigt förstå att det verkligen är advent om en vecka och julafton om en månad, så underbart och man vill ta tillvara på varje sekund av julmys <3

Svar: Tiden går så fort, det är bara att försöka njuta <3
En fin jul

#3 - - Suss:

Tips! Krossa några kanelstänger och blanda med ditt te så får du mer kanelsmak.

Svar: Det kan jag ju göra :)
En fin jul

Upp