Julgranen

I helgen kläddes julganen här hemma, vi har plastgran så vi behöver inte oroa oss för barren vilket är skönt när man vill ta fram den tidigt. Jag älskar hur fint den lyser, så mysigt att komma hem och mötas av all mysig adventsbelysning och inte minst julgranen som är lite som kronan på verket.
 
 
Har aldrig haft något direkt tema när det gäller pyntet i granen men färgskalan blir mestadels rött, vitt, silver och guld. Jag brukar unna mig något nytt till granen varje år men i år lyckades jag tappa just den kulan i golvet. Lite typiskt att det skulle vara just den nya. Guldkulan jag fick i julklapp förra året är ju i alla fal hel.
 
 
 
 
Advent, Julsaker | Advent, Jul, Julgranen, Julgranskulor | |
#1 - - Maries strålande jul:

Åh så mysigt <3 längtar efter våra granar nu. Det blir nog på fredagskväll :)

Svar: Så mysigt med julgran, blir verkligen jul <3
En fin jul

#2 - - Annie:

Visst är det härligt med granen på plats! Jag älskar att tända den på morgonen när det är mörkt och murrigt och se hur den lyser upp vardagsrummet:)

Svar: Verkligen underbart mysigt :)
En fin jul

Upp