Första advent och en julig helg

Idag är det första advent och den underbara adventstiden är äntligen här. Har haft en helg som varit full av adventsförberedelser och annat juligt.
 
I fredags hade jag traditionsenligt min stora "pyntardag. En dag att helt och hållet ägna åt att förbereda vårt hem för advent. Först en lugn morgon i soffan med frukost och en julfilm och sedan igång med julmusik, städning och fram med adventspyntet. Så mysigt att kunna pyssla i lugn och ro helt utan stress. För mig är det belysningen i fönstren som är det absolut viktigaste. När det dessutom är snö utanför blir det ju ännu mer stämning.
 
 
Inte mycket nytt när det gäller adventspynt i år mer än den här lilla ängeln från Hemtex som jag tycker är jättefin.
 
 
Till kvällen åkte vi till Örebro hela familjen för att gå på en mässa, verkligen jättetrevligt och Örebro är riktigt duktiga på det här med julbelysning tycker jag. Deras "kärleksträd" är verkligen jättefint.
 
 
På lördagen blev det julklappsshopping och jag köpte även lite nya julstrumpor och en härlig hårsnodd i röd sammet till mig själv.
 
 
Startade dagen idag med söndagsfrukost med risgrynsgröt i soffan och första ljuset tänt. Nu är det bara att njuta av den här härliga tiden.
 
 
 
 
 
 
Advent, Julsaker | Advent, Julstrumpor, Ljus | |
#1 - - Jul hos Emma:

Så mysigt med en julig helg! :)

Svar: Jättemysigt! :)
En fin jul

#2 - - Jul, Strålande Jul:

Vilka mysiga bilder du bjuder på! Låter som ni hade en toppenbra adventshelg. Håller med om att fönsterbelysningen är viktigast. Den åker alltid upp först hos mig. Superfin julbelysning i Örebro också! <3

Svar: Verkligen en supermysig adventshelg <3
En fin jul

#3 - - Maries strålande jul:

Så mysiga foton och visst gör snön allting så mycket mer stämningsfullt <3

Svar: Verkligen, blir så mycket mysigare. Tyvärr håller den på och smälter bort här.
En fin jul

#4 - - Annie:

Mysiga strumpor, och vad härligt att du fick njuta av lite snö!!!

Svar: Mysigt med snön så länge det varade :)
En fin jul

Upp