Det doftar jul

Tiden går så fort, redan den 10:e december och vi är mitt inne i advent. Hemmet blir mer och mer färdigt för jul och de juliga doftljusen brinner för fullt med sina underbara juliga dofter. Eftersom jag hade möjligheten att köpa lite billigare ljus från Yankee Candle i år har jag två, ett i vardagsrummet och ett i köket.
 
Det som jag har i köket doftar verkligen pepparkaka, jättetrevilig doft som verkligen doftar jul.
 
 
Favoriten är helt klart det som jag har i vardagsrummet, det doftar godis och polkagris. Av någon anledning fastnar jag gärna för doftljus så här till ljus som har lite doft av pepparmint. Känns som ett lite återkommande tema för min del.
 
 
På bordet i matrummet trängs doften från mitt Julängelljus från Klockargårdens med den ljuvliga doften av hyacint. Älskar alla dessa dofter av jul. Eftersom vi inte har en riktigt gran blir det lite så att hyacinterna får stå för lite av den naturliga juldoften.
 
 
 
Advent, Julens dofter | Advent, Doftljus, Jul, Ljus, Yankee candle, klockargårdens | |
Upp