Att göra gott

Det går ju inte att komma ifrån att julen är en tid full av konsumtion. Själv är jag absolut inget undantag. Jag älskar allt som har med julen att göra och köper gärna något nytt julpynt varje år, jag tycker jättemycket om att köpa julklappar och gillar all god mat, dryck och julgodis. I allt detta tycker jag att det känns bra att kunna göra lite gott. Jag har i många år köpt julklappsetiketter från Röda korset. De kostar 60 kr men när man beställer kan man välja att lägga ett litet extra bidrag ifall man vill. Röda korset ger bland annat stöd till människor som är ensamma vid jul.
 
 
Förra helgen bodde vi på Clarionhotell i Örebro som varje år samarbetar med "Giving people", en organisation som hjälper människor i Sverige som har det tufft ekonomiskt. Vid jul hjälper de bland annat familjer att kunna få julmat och julklappar till barnen. På hotellet har de en julgran där man kan köpa ett bidrag att hänga i granen, pengarna går till bidrag till mat för familjer i regionen som har det tufft. Ett litet bidrag från mig och min familj som förhoppningsvis bidrar till att en familj kan få en fin jul.
 
 
 
Välgörenhet | Giving people, Jul, Julklappsetiketter, Röda korset | |
Upp