Förberedelser

Förbereder inför julafton, ikväll ska vi hem till min bror för julfirande med min pappa så det är skönt att ha så mycket som möjligt klart inför imorgon. Borden är på plats, vi blir fjorton personer och får inte plats vid vårt matbord men med ett extra bord löste det sig fint. Passade även på att duka så att det är klart.

(null)

Julskinkan är griljerad och jag har bakat en mjölkfri kladdkaka eftersom min brors dotter är mjölkallergiker. Provade även att göra snabbpicklad rödkål för första gången, blir spännande att prova. Rödkålen är så himla vacker tycker jag.

(null)

Julkannorna är på plats och väntar på att fyllas med glögg när gästerna kommer imorgon. Jag gillar att vara förberedd, det är ju ändå saker som måste fixas imorgon men så mycket som möjligt på plats idag för att slippa stress imorgon.

(null)

Allmänt, Julens smaker | |
#1 - - Maries strålande jul:

Vilka vackra kannor <3
GOD JUL

Svar: Visst är de, en riktigt God Jul till dig också <3
En fin jul

#2 - - Jul, Strålande Jul:

Vilka underbara kannor! Särskilt den med den lilla tomten på kanten. <3 Önskar dig en underbar fortsatt God Jul!

Svar: Detsamma till dig! <3
En fin jul

#3 - - Annie:

Superfina kannor! Vad härligt att du fick en underbar jul:) Då känns det alltid lättare att gå in i det nya året!

Svar: Har haft en fantastisk jul och ser positivt på 2019 :)
En fin jul

Upp