Status julen 2017

Än så länge är det ju bara september och jag tycker inte att jag börjat tänka och planera så där jättemycket för julen ännu, förutom att jag läser julbloggar och gör lite egna inlägg emellanåt. Men idag när jag skickade iväg en beställning på årets första julklapp började jag fundera lite och kom fram till att det faktiskt har börjat röra lite på sig när det gäller julen hemma hos mig.
 
Jag har som sagt beställt årets första julklapp, tidigt för att vara jag. Jag har köpt hem doftljus med både höstiga och juliga dofter. Jag har tittat på årets första julfilm. Jag har ätit mina första satsumas och mina första pepparkakor. Jag har börjat fundera över eventuell adventspresent till mina ungdomar. Jag har börjat skriva lite i min julbok. Maken har beställt hem min adventskalender som i år blev från Rituals och jag har bestämt tema för hans öl-kalender för året. Har börjat fundera lite över julklappar och om det är något som behöver inhandlas och förnyas till jul, kommit fram till att det i alla fall ska bli nytt glitter i julgranen. 
 
Ser fram emot en fortsatt härlig höst med mycket julplaner och förberedelser.
 
 
 
 
Allmänt, Julklappar | |
#1 - - Annie:

Det är så mysigt att läsa om hur andra ligger till när det gäller julen:) Vad kul att du har börjat skriva i din julbok!

Svar: Visst är det härligt och jag bara älskar min julbok :)
En fin jul

#2 - - Maries strålande jul:

Åh vilket mysigt inlägg, så härligt när julbloggssäsongen drar igång på riktigt och man får läsa om allas förberedelser <3

Svar: Visst är det mysigt att så många delar med sig av sina förberedelser :)
En fin jul

Upp