Jullista "När?"

Har inte haft någon jullista på bloggen ännu i år så det kanske börjar bli dags, hittade den här hos Sofie.
 
1. När köper/bakar du första julkakan/julgodiset?
Pepparkakor brukar jag köpa någon gång tidigt på hösten, har köpt hem och ätit de första för i år. Brukar försöka hålla mig från skumtomtarna tills advent men har inte kunnat låta bli att testa årets smak redan nu. Eget julgodis brukar jag göra under advent.

2. När sätter du upp julbelysning utomhus?
Brukar bli någon vecka innan advent.

3. När pyntar du för advent?
Vanligtvis fredag innan första advent, kan bli lite tidigare i år eftersom advent är ovanligt kort.

4. När pyntar du för jul?
Brukar plocka fram lite vartefter mellan första och tredje advent.

5. När börjar du fundera på julklappar?
Oftast när det börjar kännas som höst. Ibland dyker någon idé upp betydligt tidigare, egentligen när som helst under året..

6. När börjar du köpa julklappar?
Kan vara tidig med någon julklapp men börjar oftast i november.

7. När kommer julgranen fram?
Lite olika när jag känner för det, runt andra eller tredje advent.

8. När börjar du lyssna på julmusik? 
Runt första advent.

9. När dricker du den första juliga drycken? 
Glöggpremiären blir oftast någon gång tidigt i oktober. Mitt favoritte är ett med mycket kanel och ingefära, det dricker jag året runt.

10. När åker julen ut?
Ganska snart efter nyår tar jag bort gran och jultomtar, belysning i fönstren får vara kvar över trettonhelgen och utebelysningen lite längre.
 
 
Allmänt | Jullista | |
#1 - - Sofies%20julblogg:

Roligt att du svarade på enkäten! Nu när det börjar skymma allt tidigare på kvällarna längtar jag efter att sätta upp belysning ute, men det får nog vänta någon månad till. ;)

Svar: Det är just belysningen man längtar mest efter nu när mörkret kommer :)
En fin jul

Upp