Julbloggskärlek

För några veckor sedan skrev Marie ett trevligt och tänkvärt inlägg om julbloggskärlek som fick mig att tänka tillbaka på när jag själv började julblogga och hur jag upplevde mottagandet i julbloggsvärlden. Jag har aldrig varit särskilt intresserad av bloggar förrän jag av en slump upptäckte att det fanns en massa jultokiga människor där ute som gillade att dela med sig av allt möjlgt som hör till julen. Efter att ha läst julbloggar under några år kände jag att det var något som jag också ville göra och startade min egen lilla blogg och tog mina första stapplande steg in i julbloggsvärlden. Det kändes nästan lite läskigt och det tog någon vecka innan jag ens berättade för min familj att jag hade en blogg :)
 
Redan vid mitt allra första trevande inlägg var det ett antal julbloggare, människor som jag aldrig träffat, som hälsade mig välkommen. Charlie hade i samma veva ett inlägg med titeln "Julbloggskärlek" där hon länkade till ett antal julbloggar och där fanns min lilla blogg med med bild och länk, snacka om att känna sig välkommen. Det kändes helt magiskt.
 
I år är det fjärde säsongen som jag bloggar och det känns som att många andra julbloggare har blivit som mina vänner här i julbloggsvärlden vilket jag bara tycker är helt underbart. Jag älskar att läsa julbloggar och det är så underbart att alla på något sätt har sin egen personliga prägel. Tack för att ni finns och skapar julstämning!
 
 
Allmänt | Julbloggskärlek | |
#1 - - Maries strålande jul:

Visst är det en mysig tradition att läsa julbloggar <3

Svar: Absolut, tänk vad tomt det skulle kännas utan :)
En fin jul

#2 - - Sofies julblogg:

Ja, bland julbloggare finns mycket kärlek! Kanske för att vi äter så många pepparkakor...? ;)

Svar: Kan ju vara en förklaring ;)
En fin jul

Upp