Bortglömd jultomte

Har ägnat mig åt lite "höströjning", har städat ur en hel del lådor, skåp och garderober. I samband med att vi renoverar vårt gästrum och vi bestämt oss för att ta bort en bokhylla där inne, har jag även rensat bort en hel del böcker. Jag har alltid läst jättemycket men inser att vi inte har plats för alla mina böcker, torts två bokhyllor på vinden och en i ett av våra andra rum på övervåningen. Återstår att se vad jag ska göra med dem, har en liten förhoppning att Röda korsets second hand butik kanske kan ta emot dem.
 
När jag gjorde min bokrensning började jag också lite småt att rensa på vinden. Vår vind är ett riktigt mörker då under de dryga 20 år vi bott i huset ställt ut saker där som vi inte kunnat med att kasta men som vi inte har plats för. Där finns allt möjligt, leksaker, möbler, böcker, pussel, cd-skivor osv, osv och så lite julsaker förstås. Jag tänker att om jag börjar rensa lite åt gången så kanske jag kommer i mål till slut, att ta tag i projektet att rensa allt på en gång känns övermäktigt. När jag började rensa hittade jag en kartong där jag tidigare förvarat elljusstakar och adventsstjärnor. I botten på den kartongen hittade jag en bortglömd jultomte som jag själv broderat. En av de få saker jag borderat i mitt liv. Jag kommer ihåg att jag gjorde den när jag skadat knät, jag bodde fortfarande hemma hos mamma och pappa så det är sjukt många år sedan. Spännande att se vad mer som kan dyka upp om jag kommer vidare längre in på vinden.
 
 
Julsaker, Jultomtar | Jultomte | |
Upp