Helgens juliga

En helg helt utan planer har inneburit att det funnits en hel del tid att pyssla lite hemma i både stort och smått. Storröjning i garaget pågår och igår drog vi iväg med ett helt lass till tippen, otroligt vad man samlar på sig under åren. Det fanns ändå lite tid att åka en sväng till stan under tiden som maken röjde vidare i garaget. Köpte ett par julklappar och lite annat smått och gott som behövs till julen som hyacinter, nytt glitter till julgranen och en ny toppstjärna. Slog in lite julklappar och satte igång julmusiken för första gången i år, ljuvligt. Smög ut med en mugg glögg till garagestädaren, små juliga saker som känns så mysigt tycker jag. I år känner jag verkligen att det är just det jag gör, jag smyger igång julen.
 
Idag har jag ägnat mig åt städning och bestämde mig också för att ta fram belysningen i fönstren. Belysningen är verkligen det jag gillar allra bäst när det kommer till julpyntet och nu är det på plats. Har även fått upp julgardinerna i köket och julduken där är också på plats. Passade även på att stryka juldukarna till de andra rummen också så att det är klart. Fikat med svärmors saffransbullar och pepparkakor har vi också hunnit med. För övrigt kommer jag att traditionsenligt ha min stora pyntardag på fredag innan första advent då jag fullständigt kommer att frossa i julmusik, julmust och adventspynt, längtar.
 
Kan förundras över hur mycket människor stör sig på att folk tar fram julpyntet för tidigt. Själv tycker jag inte att det finns några regler, det är ju helt enkelt upp till var och en hur länge man vill njuta av julen. Det är ju ingen som tycker att det är konstigt att vi tjuvstartar med sommaren och sitter och fryser under filtar på uteserveringar i den allra första trevande vårsolen eller planerar sommarsemestern redan under hösten.
 
 
 
 
 
 
Advent, Julens smaker, Julklappar, Julsaker | Advent, Glitter, Glögg, Julpynt | |
#1 - - Maries strålande jul:

Samma här, jag förstår inte att folk stör sig så mycket på vad de anser som för tidigt julpynt. Kanske samma personer som planerar och beställer sommarsemester under vintern. Var och måste ju får göra som den vill i sitt eget hem.

Svar: Eller hur, vem har bestämt reglerna :)
En fin jul

Upp