Giving People

Julen är ju verkligen en konsumtionshögtid av stora mått med julpynt, julklappar och mat i mängder. Jag är själv i allra högsta grad en del av det. Som julälskare frossar jag och njuter av allt som hör julen till och jag är barnsligt förtjust i att köpa julklappar till mina nära och kära. Men jag är också väl medveten om hur lyckligt lottad jag är som har min underbara familj omkring mig att fira jul tillsammans med och möjlighet att fira julen så som jag vill.
 
Tyvärr vet vi ju att det finns många som inte har den möjligheten. Det som också är fantastiskt med julen är att se hur många olika initiativ det finns för att hjälpa människor som inte är lika lyckligt lottade. En verksamhet som bidrar mycket till detta är "Giving people" som inte bara hjälper människor vid jul utan under hela året. Jag skänker pengar till välgörenhet ganska ofta och så här vid jul kändes just detta som ett natruligt val för mig.
 

"Giving People är en hjälporganisation med fokus på barn i Sverige som lever i barnfattigdom. Med en kvarts miljon utsatta barn i Sverige och ett stort mörkertal är vårt uppdrag inte bara behövligt utan också många gånger livsavgörande för att förhindra social utsatthet och långtgående konsekvenser för de barn som drabbas.

Vi jobbar året runt för att förse behövande barn med mat, kläder och möjlighet till en trygg barndom. Nu närmar sig Julen 2017 och vi vet att många föräldrar känner oro inför att inte kunna ge sina barn en fin jul. Förra året hjälpte Giving People mer än 2250 familjer som fick julmat och/eller julklappar och ca 5000 barn som fick julklappar via våra olika insamlingar."

 
Välgörenhet | Giving people | |
Upp