Säsongsstart

Då var det dags att smyga igång med julbloggandet för den här säsongen. Tänker varje år att jag ska vänta tills vi kommer in i september men så fort semestern är över börjar julbloggandet smyga igång både här och där och plötsligt känner jag att det är dags.
 
Förra året hade jag emellanåt lite svårt med inspirationen och stämningen mycket på grund av att jag gick igenom ett av livets riktigt stora förändringar under hösten, vår yngsta son flyttade hemifrån och vi blev själva här hemma. I grunden är detta självklart något som är positivt, som förälder vill man ju inget annat än att barnen ska bli självständiga och bygga upp sitt eget, men fy så tomt det blev. En bekant sa att de två största förändringarna i livet var när första barnet föddes och när sista flyttade hemifrån och jag kan bara instämma. Hemmet blir tomt och tyst och det kändes lite märkligt att julpynta huset för bara oss två osv, osv. I år tänker jag att jag har vant mig och det kan bli lite mer som vanligt med stämningen inför julen.
 
Ser fram emot en härlig bloggsäsong!
 
 
Allmänt | |
Upp