Julens smaker

I helgen blev det glöggpremiär hemma hos oss. En mugg av svägerskans hemgjorda glögg från förra året och några bortglömda pepparkakor som vi hittade i skåpet.
 
Nu har jag köpt hem en ask med nya pepparkakor så att det finns hemma till nästa gång. Är så glad att det börjar finnas satsumas och clementiner i butikerna. Ät lite dålig på att äta frukt annars men den här tiden på året blir det annorlunda, de inte bara smakar gott utan doftar också helt underbart och juligt.
 
 
 
 
Julens dofter, Julens smaker | Glögg, Pepparkakor, Satsumas | |
#1 - - Maries strålande jul:

Mmm så gott! Tack vara clementiner och satsumas äter jag också betydligt mer frukt från september till december än vad jag annars brukar göra.

Svar: Det är bara att njuta nu när de frukterna är som bäst :)
En fin jul

#2 - - Andrea:

Så gott! Själv har jag inte sett några satsumas än men längtar tills de kommer. Pepparkakor har jag i alla fall :D

Svar: Pepparkakor finns ju som tur är året runt :)
En fin jul

#3 - - Ammies Julblogg:

Har inte tjuvstartat glöggen ännu, men det beror nog mest på att jag inte har mandlar och russin hemma, är inte riktigt samma sak utan. Men pepparkakor hade vi på jobbet för ett par veckor sedan, mums!

Svar: Visst är det härligt med alla julsmaker :)
En fin jul

Upp