Julmagasin

Nu börjar man riktigt längta efter att alla härliga julmagasin ska börja dimpa ner i tidningshyllorna. Det är något alldeles särskilt med alla dessa jul och adventsinspirerande tidningar med sina blanka sidor och stämningsfulla bilder. För mig har Amelias och Drömhem och Trädgårds julnummer varit självklara val men det brukar alltid bli några fler också, det är svårt att låta bli. Förra året blev jag dock lite besviken på Amelia men jag kommer ändå att ge den en ny chans i år. 
 
Fram tills att vi får njuta av alla årets tidingar plockar jag fram Lantliv från förra året och lutar mig tillbaka med en kopp te och en pepparkaka. Härliga söndag.
 
 
 
 
Julläsning | Jultidning, Lantliv | |
#1 - - Maries strålande jul:

Jag både älskar jul magasinen och blir besviken på dem. Älskar att bläddra bland inspirationen men blir så besviken på hur mycket reklam de innehåller. Men det lär bli några tidningar för mig också.

Svar: Ja, tyvärr är det ju mycket reklam i alla tidningarna vilket är riktigt tråkigt, men som sagt kul med all inspiration :)
En fin jul

#2 - - Luna:

Visst är det härligt med jultidningar!? Doften, känslan, och de vackra omslagen. Jag riktigt njuter varje år ( med påtok för många tidningar ) Gärna tidigt på morgonkvisten med en rykande het kopp thé, insvept i en mjuk o gosig filt. Tända ljus och med min alldeles egna ensamtid. Det är verkligen en viss, underbar mysfaktor känsla.

Svar: Det är verkligen en njutning att få öppna ett alldeles färskt julmagasin, känns så lyxigt på något sätt :)
En fin jul

Upp