Tjuvstartat med julmusik

I år har jag tjuvstartat med julmusiken. I vanliga fall brukar jag inte börja lyssna på julmusik förrän till första advent men i år har jag vid ett antal tillfällen känt mig sugen och helt enkelt tjuvstartat lite. Egentligen tycker jag inte att det finns några regler att följa, det är bara att frossa loss på julmusik när längtan faller på men traditionsbunden som jag är brukar jag som sagt vänta.
 
Det är väl egentligen ganska naturligt att börja längta efter julmusik när det börjar bli frostigt eller som nu när snön har kommit.
 
En riktig gammal klassiker som spelades flitigt hemma hos oss när jag var liten.
 
Julmusik | Julmusik | |
#1 - - Luna:

Jag håller med om att det inte finns någon regel för när man får och inte får lyssna på julmusik. Men det är alltid någe speciellt att få frossa med den stämningsfulla musiken till första advent och när hemmet än en gång förvandlas till en extra varm plats <3

Svar: Visst är det så att advent är så förknippat med julmusik :)
En fin jul

Upp