Novemberutmaningen - Del 5 & 6

Du måste välja bort nått som ni brukar ha/gör/ äter (vad som helst) på julafton, vad väljer du?
 
Eftersom vi firar julafton på två ställen varje år blir det alldeles för mycket mat och jag skulle nog välja att bara äta julbord en gång på julafton. Samtidigt förstår jag att det blir så eftersom det bara är vi som firar på två ställen övriga äter bara julbord vid ett tillfälle på julafton.
 
Nån du saknar denna julen?
 
I år är första året vi inte har några av våra barn boende hemma längre och det kommer att kännas jättetomt att pynta huset bara för mig och min make. Det kommer att kännas riktigt skumt på julaftons morgon. Jag har förmånen att båda sönerna finns kvar nära och jag kommer att få träffa dem under julen så det är inte en saknad på det sättet men lite tomt känns det.
 
 
 
Allmänt | Novemberutmaning | |
#1 - - Sofies julblogg:

I år firar jag och mannen också julafton två gånger på julafton. Håller med om att det blir tjatigt med två julbord, men det är ju bara för oss det blir så. Ändå ett bra i-landsproblem. ;)

Svar: Verkligen ett I-landsproblem. Det är ju trevligt att sitta tillsammans och äta det är ju bara att det blir för mycket mat helt enkelt :)
En fin jul

Upp