Adventspyntat

Det blir inte alltid som man tänkt sig. I många år har jag haft som tradition att vara ledig från jobbet fredagen före första advent för att adventspynta. Det är så mysigt att i lugn och ro tassa runt i huste, städa och göra fint och ta fram adventspyntet. I år skulle det bli lite annorlunda eftersom vi åker till Stockholm över helgen, tanken vara att jag skulle fixa med allt mitt på förmiddagen och sedan rulla mot Stockholm på eftermiddagen. Igår lyckades jag insjukna i någon tråkig magbacill och fick stanna hemma från jobbet både igår och idag vilket var extremt opassande med mycket att göra och en planerad ledig fredag. Adventsförberedelserna fick helt enkelt bli idag istället, två dagar för tidigt så kan jag jobba på fredag förmiddag innan vi åker. 
 
Förutom att jag fick en taskig bacill som jag inte hade beställt så har vårt internet krånglat och jag har inte ens kunnat läsa julbloggar vilket annars kan vara ett härligt nöje när man är sjuk. Tack och lov kan vi fortfarande spela cd-skivor här hemma, julmusiken fick flöda under dagen i takt med pyntandet. Huset är förberett för advent, internet fungerar igen och imorgon är det tillbaka till jobbet. Känns rätt bra trots allt.
 
Lite tomt i krukorna eftersom jag inte hunnit köpa några julblommor ännu men det får jag fixa imorgon.
 
 
Nytt för i år som pryder hallbyrån, hamnar antagligen i trappan när jultomtarna kommer fram eftersom jag har en tomte som har sin plats på byrån.
 
 
 
Advent, Allmänt | |
#1 - - Maries strålande jul:

Usch vad trist med magsjuka, hoppas att du håller dig frisk i helgen så resan blir av och att den blir trevlig.

Svar: Som tur är går det över snabbt, ser nu fram emot min helg i Stockholm.
En fin jul

Upp