Juldagen

Så var julafton över för den här gången och min känsla är glädje och tacksamhet över att återigen ha fått haft en jättemysig julafton med de människor som står mig nära. En tråkig händelse en vecka innan jul gjorde att julkänslan och glädjen dämpades, julmusiken tystnade hemma hos mig, det blev inga fler julfilmer eller avsnitt av "Jul med Ernst" och jag gjorde inget julgodis som jag planerat. Men julafton blev precis så mysig som den ska vara trots allt. Firade som vanligt på dagen hemma hos min mamma och hennes sambo tillsammans med min bror och hans familj. På kvällen åkte vi till mina svärförldrar och firade med dem och min mans syster med familj. Julklappsspelet hemma hos svärföräldrarna blev som vanligt en livad tillställning och lite av kvällens höjdpunkt.
 
Nu har vi haft mamma med sambo här på förmiddagskaffe och ikväll kommer makens syster och sambo och äter ost och kex tillsammans med oss. Det blir en mysig juldag också med andra ord.
 
 
 
 
 
Allmänt | Juldagen | |
#1 - - Maries strålande jul:

God fortsättning på julen <3

Svar: Tack! Detsamma till dig <3
En fin jul

Upp