Julutmaning dag 13 "Lucia"

Idag är det Lucia och den tredje advent. Låg kvar under det varma täcket och tittade på Lucia på SVT, så himla mysigt. Fantastiska solister i all ära men jag tycker personligen att körsång är det allra vackraste när det kommer till luciasånger, ryser till "Jul, strålande jul" och "Gläns över sjö och strand".
 
Det är kallt ute idag, frostigt och vackert. Ska ta en liten tur till stadens "Gammeldags julmarknad" idag, perfekt väder för en liten utflykt. 
 
 
Allmänt | Julutmaning, Lucia, lalolistan15 | |
#1 - - Annie:

Jag håller med dig; Gläns över sjö och strand är definitivt en körsång - såååå fin! Jag var ganska nöjd med årets SVT Lucia; traditionellt och fina sånger:) Men man kan nästan klara sig utan solisterna....

Svar: Jag tycker också att årets Lucia var jättebra, men det klassiska är som sagt allra bästa tycker jag :)
En fin jul

Upp