Bakning och julgodis

Har ägnat dagen åt lite bakning och julgodis. Gjorde en omgång till av samma godis jag gjort tidigare eftersom det redan är uppätet, "Skumtomte Rocky Road" och "Mandelsplitter". Har bakat en kanelkaka och saffransmuffins, mjölkfritt eftersom min sons dotter är mjölkallergiker. Lyckades hitta ett recept på muffins utan mjöl och de blev helt ok tycker jag. 
 
100 g margarin
1 1/2 dl socker
2 ägg
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 pkt saffran
 
Jag är ganska bortskämd eftersom min svärmor bakar en massa till mig till jul varje år men nu behövdes det något utan möjlk som sagt. Tur att det finns möjkfritt margarin som funkar bra att använda vid bakning. Tänk vad besvärligt det måste ha varit förr för alla allergiker innan alla ersättningsprodukter fanns.
 
 
 
 
Allmänt, Julens smaker | |
Upp