Mer adventslängtan


Efter att vi ställt om klockan till vintertid är det aningen ljusare på morgonen när jag åker till jobbet och i morse visade termometern 13 grader men jag satt ändå och drömde lite om advent. Efter att ha åkt samma väg till jobbet i många år satt jag i morse och tänkte på hur det kommer att se ut om fem veckor när allt adventspynt är framme.

På vägen passerar jag en landsortskyrka där det alltid är en stor julgran med jättefin belysning och huset mitt emot kyrkan brukar alltid vara rikligt upplyst med ljusslingor. Efter det passerar jag hembygdsgården som som brukar tända upp med ljusstakar i fönstren. I det villaområde som jag passerar när jag kommer fram till stan brukar alltid det första huset vara ordentligt pyntat och upplyst, inte som i "Ett päron till farsa firar jul", men ändå ganska imponerande för att vara i Sverige. I övriga hus lyser ljusstakar och adventsstjärnor i fönstren och många har satt belysning ute i buskar och träd. Det är så mysigt tycker jag och något att verkligen längta till i mörkret.

Advent, Allmänt | |
#1 - - Annie:

Jag älskar att gå runt på decemberkvällarna med hundarna och titta på alla underbara adventsdekorationer i lägenhetsfönstrena - underbart!

Svar: Ja det är verkligen en underbar tid :)
En fin jul

Upp