Oktober

Då läser vi Oktober i almanackan och det börjar kännas mer och mer höst. Även om det fortfarande är ovanligt varmt där jag bor är hösten här på allvar nu. Det är så vackert med höstfärgerna. Bara att njuta.

(null)

Jag har faktiskt börjat komma igång med lite juligt. Kollegorna på jobbet svär över att man börjar plocka fram julen i butikerna men jag förstår inte alls problemet med det :)
Jag har inte varit ute på någon direkt julspaning ännu men jag har beställt hem lite juligt, bland annat lite pysselgrejor till mitt och barnbarnets kommande julpyssel. Något jag verkligen ser fram emot.

(null)

Jag har också börjat på den första julromanen för säsongen, ett säkert hösttecken hemma hos mig. 

(null)

Igår hade vi en trevlig middag här hemma med vänner och jag fick en så fantastiskt fin blombukett direkt från gästernas trädgård. Helt underbara färger.

(null)

Tänder ljus på kvällarna och tänker att det bara är nio veckor till första advent.

Allmänt, Julläsning | |
Upp