November och lite julspaning

Första november, klockan är omställd till vintertid och höstmörkret är här på allvar. Vi har haft vårt första snöfall även om det inte blev något direkt snötäcke att tala om. Idag var det rejält halt och det känns skönt att vinterdäcken är på. Blev ändå lite glad på vägen till jobbet när jag noterade att det börjar dyka upp lite utebelysning i trädgårdar och uterum. Känns lite hoppfullt på något sätt.
 
Försökte mig på att ta en bild på det första snöfallet och visst kan man se lite vita flingor i luften. Inget som blev kvar på marken som sagt.
 
 
Har inte blivit så mycket julspaning hittills mer än att jag strosat igenom julavdelningen på Ö&B och Jysk men i söndags fick jag med både maken och barnbarnet till Åsby hem och trädgård i Hallstahammar där de alltid bygger upp en fantastiskt fin julavdelning. Det är så mysigt med de butiker som verkligen anstränger sig för att skapa julstämning. Här kommer en liten bildkavalkad.
 
 
 
 
 
 
 
Det finns så otroligt mycket fint natruligtvis och ett litet inköp blev det. En fin girlang, två julgranskulor, ett doftljus och julte. Jag brukar unna mig någon eller några nya kulor till granen varje år och det var verkligen inte lätt att välja bland alla fina.
 
 
Mysigt med lite julspaning, tänker att det kommer igång på allvar nu när Halloween är över. Har börjat lite smått med julklappsinköpen också, har tänkt bli färdig i tid i år. Vi får väl se hur det blir med det :)
 
 
 
 
 
Allmänt, Julsaker | |
Upp