Julfilmer och julläsning

För några veckor sedan blev jag förkyld och blev hemma ett par dagar. Ett riktigt bra tillfälle att ha julfilmspremiär. Jag tittade på ett par filmer på Netflix som jag redan sett men vill gärna spara på de riktiga klassikerna till lite längre fram. Jag hittade en film som jag inte sett tidigare "To close for christmas". Det var en mysig, klassisk amerikansk julfilm med en gullig kärlekshistoria. Helt förutsägbar så klart men en massa härlig julstämning. När det gäller just julfilmer gillar jag den typen av filmer.
 
(null)
 
Den här hösten har jag bestämt mig för att det ska bli många julromaner också. Jag har hunnit läsa två hittills så det känns ju lovande.  
 
Först läste jag "Jul i rubinrött" av Amanda Hellberg, en bok som jag inte hann med att läsa förra året. Den utspelar sig i en historisk miljö och är ganska tragisk. Jag tyckte om den även om jag, just när det gäller julromaner kan gilla det lite mer lättsamma.
 
Jag har även läst "Jul i strandhuset" av Veronica Henry. En mysig bok med charmiga karaktärer och trevlig miljö. Föll mig mer i smaken än den första.
 
(null)
 
Sista september idag och första höstmånaden har redan passerat. Här har vi mestadels haft en fin och ganska varm september vilket passar mig bra. Regn och kyla kommer att hinnas med ändå.
Julfilmer, Julklappar, Julläsning | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

Så mysigt med julfilmspremiär! Har inte hunnit se någon än (ser hellre Halloweeniga/höstiga filmer och skräckfilmer i oktober), men det blir nog snart så för min del också. Men precis som du vill jag nog spara på de absoluta favoriterna tills jag har julpyntat.

Svar: Så mysigt med julfilmer, kanske också ska leta på lite höstbilder :)
En fin jul

#2 - - Maries strålande jul:

Jag tittade på säsongens första julfilm i fredagskväll. The Holiday, en gammal klassiker när det kommer till julfilmer <3

Svar: The holiday är verkligen helt underbar, en av mina favoriter <3
En fin jul

Upp