Höst, höst

Nu är vi långt in i september och det börjar verkligen bli höst. I år när jag har haft det lite extra svårt att släppa taget om sommaren har jag valt att börja med både julfilmer och julromaner lite tidigare än vanligt. Ett bra sätt att komma i stämning och se fram emot det härliga vi har framför oss med advent och jul. Före det har vi hösten att fylla med planer och andra juliga saker. Glöggpremiär har vi också hunnit med och årets första skumtomtar med årets smak. 
 
 
Det är ju så uppenbart att den härliga tiden närmar sig när det fullständigt kryllar av reklam och inlägg om årets glöggnyheter, skumtomtar, pepparkakor, choklad osv osv. Butikerna kring mig har inte kommit igång med julsortimentet ännu men det är ju bara en tidsfråga.
 
I söndags förberedde ute inför vintern. De sista sommarblommorna och tomatplantorna är bortplockade och utemöblerna undanställda. Det är ändå något lite befirande med att det är klart och vi kan gå vidare mot hösten. Ska skaffa lite ljung att sätta i några krukor istället, de brukar hålla sig fina större delen av vintern. Tills dess njuter jag av mina fina bollkryss som lyser upp vid entrén.
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

Visst märks det att allt är på väg, nu när hösten kommit igång på allvar, och det dyker upp julnyheter lite var stans. Superfina höstbilder verkligen!

Svar: Nu är det verkligen höst, känns som att första frosten är nära :)
En fin jul

#2 - - Maries strålande jul:

Jättemysiga höstbilder <3

Svar: Tack <3
Hösten kan vara så vacker.
En fin jul

Upp