Nu är det nära

På söndag är det första advent och den mysigaste tiden börjar. Jag älskar verkligen hur allt lyser upp med all vacker adventsbelysning. Många har redan fått upp sina julbelysningar i trädgårdarna och jag kunda konstatera, på vägen till jobbet, att många även börjat plocka fram belysningen i fönstren. Det är så mysigt att se.För egen del är jag klar med belysningen utomus och det lyser så fint i mörkret. Precis som så många andra runt om i landet fick vi lite snö som nu är på väg att töa bort. Hann ändå med att ta ett par foton medan snön låg kvar på taket till lusthuset.
 
 
För övrigt laddar jag för fullt för fredag då jag har min stora pyntardag och hemmet ska få sin "förvandling". Julmusiken ska få flöda när dukar stryks och belysning och pynt kommer på plats. Har smygstartat med doftljus med juliga dofter. Legerhaus har riktigt prisvärda doftljus tycker jag.
 
 
Jag har kommit riktigt långt med mina julklappsinköp och förra helgen bytte jag till våra rödrutiga lakan som jag tycker är lite juliga och julpyjamasen åkte på. Det är något mysigt med att bara få smygstarta lite och se fram emot att allt är på plats.
 
 
Jag är en riktigt tedrickare och en hel del julte har det blivit redan, jag har även sett till att jag har ett riktigt bra julte på jobbet. Köpte även i år tekalender från Kränku, jag tycker om deras sorter och i år var det en hel del nya som jag inte testat förut.
 
 
Som sagt, snart "smäller det".
Advent, Julens smaker | |
#1 - - Jennysjul:

Bästa tiden är nu! Älskar att promenera runt och titt a på all härlig belysning!

Svar: Visst är det faktiskt :)
En fin jul

Upp