Första advent är nära

Nu är det nära, första advent nu på söndag och den allra mysigaste tiden ligger framför oss. Jag har alltid älskat just advent och tiden innan jul, det är så mysigt med alla förberedelser och hur allt lyser upp. För min egen del är jag inne i en otroligt intensiv period på jobbet vilket innebär att jag inte har hunnit med någonting av de småfix som jag brukar ägna mig åt innan adventshelgen och den stora pyntardagen. Utomhus är allt på plats men för övrigt ligger jag lite efter. Den intensiva perioden på jobbet går nu mot sitt slut och jag räknar med att kunna ha min lediga fredag som planerat och förbereda hemmet för advent.
 
En liten snöglob som jag fått i present står i alla fall framme som en liten påminnelse om det som komma skall.
 
 
Kan inte låta bli att bli lite avundsjuk när jag ser i flöden på Instagram och i bloggvärlden att många är i full gång med pyssel, pynt och julbakning. Jag kommer att få möjlighet att vara lite extra ledig under december och då kommer jag att få chansen att frossa i allt juligt.
 
 
Full nedräkning mot fredag och min stora pyntardag.
 
 
Advent, Julsaker, Jultomtar | Advent | |
#1 - - Maries strålande jul:

Det känns nästan overkligt att det är adventsveckan nu <3 :) hoppas att du får tid att adventspynta i lugn och ro .

Svar: Ja visst har det gått fort. Jag hoppas och tror att det blir lugnare nu. Ser fram emot en mysig adventstid <3
En fin jul

Upp