Julafton 2021

Årets julafton blev precis så mysig och härlig som jag hade önskat mig. Bara att få fira julen tillsammans med de människor som betyder allra mest för mig känns så stort nu i dessa tider.

Dagen före julafton var vi hemma hos min bror och firade jul tillsammans med min pappa. Vi åt gröt och lite julmat, hur mysigt som helst. När vi åkte hem hade det börjat snöa . Det kom inte så mycket snö men det blev ändå en vit jul.

(null)

Vi åt jullunch hemma hos min mamma och hennes sambo. Min bror och hans familj var också med och mamma var så lycklig över att ha alla sina barn och barnbarn samlade och nu även det lilla barnbarnsbarnet <3
Mamma har alltid så fint hemma till jul, dukat med röd duk, finporslinet och de vackra kristallglasen .

(null)

På kvällen var vi hemma hos sonen och hans lilla familj. Då kom också hans svärmor och min mans syster med familj. Även min svärmor och svärfar var med en liten stund, tyvärr orkar de inte vara med så länge men så härligt att de var med och fick träffa alla.
Även här var det så fint dukat, svärdottern hade gjort egna servettringar. Kändes lite "Ernst", så enkelt och snyggt.

(null)

En riktigt mysig kväll hade vi med julmusikquiz och julklappsspel. Ett härligt efterrättsbord blev det också.

(null)

Jag känner mig fortfarande alldeles lyrisk när jag tänker tillbaka på vår julafton som var den allra första tillsammans med vårt lilla barnbarn. Han var helt ljuvlig i sin lilla tomtedräkt, glad och nöjd trots allt ståhej. Redan nästa jul kommer han att vara mycket mer medveten om allt det härliga med julen.

På juldagen började maken känna sig förkyld så det blev en lugn och stillsam juldag och annandag vilket inte gjorde mig någonting. Det var dessutom inget allvarligt och han är redan frisk igen.

Vi fick några härligt gnistrande vinterdagar. Vinter när den är som allra bäst.

(null)

Nu är det betydligt gråare ute men jag fortsätter att njuta av min ledighet och vårt julpyntade hem.

(null)

Allmänt, Julens smaker | Jul, Julafton | |
#1 - - Maries strålande jul:

Det låter som en jättemysig jul <3

Svar: Helt perfekt <3
En fin jul

Upp