Julfilmer

Så fort hösten kommer blir jag som vanligt lite sugen på att titta på julfilmer. Jag brukar alltid börja med de lite mindre juliga och spara klassikerna tills vi börjar närma oss. Började med en av mina favoriter bland de mindre juliga "Serendipity" som egentligen inte är någon julfilm men där det är jul i början på filmen och jag tycker att den är så himla mysig, en riktigt romantisk film.
 
 
Sedan fick det bli en mer julig film "Get santa", som jag inte sett tidigare. Jultomten råkar ut för en incident som gör att han hamnar i fängelse och en pappa och hans son ska försöka hjälpa till att rädda jultomten och julen. Jag tyckte att den var riktigt charmig, den är brittisk och full av lite torr klassiskt brittisk humor vilket jag gillar. Jim Broadbent gör sig riktigt bra i sin roll som jultomten.
 
 
För er som har Netflix vill jag passa på att rekommendera den norska serien "Hjem till jul" som släpptes förra året. Den är riktigt mysig och sevärd tycker jag. Jag såg den förra året men jag kommer säkert att se den igen i år.
 
 
Gissar att det är fler än jag som är sugna på att Christmas Chronicles del 2. Jag tyckte jättemycket om den första filmen och kommer att sitta bänkad när del 2 släpps på Netflix i november.
 
 
För mig har julfilmssäsongen bara börjat, ser fram emot att se både nya och självklart alla gamla klassiker som jag aldrig tröttnar på.
 
 
Julfilmer | Julfilm | |
Upp