99 dagar - pepparkakspremiär

Nu är det bara 99 dagar kvar till självaste julafton vilket borde innebära att det väl är ungefär 75 dagar kvar till advent, nedräkningen kan börja med andra ord. Med tanke på det tycker jag att det börjar vara hög tid att fylla på pepparkaksburken, det gäller ju att vara redo. Självklart blev jag ju tvungen att smaka en också och jag kan säga att det kändes som jul i hela munnen.
 
Kan tänka mig att glöggpremiären hemma hos oss inte är långt borta, dags att inventera vad som finns i skåpet. Vi brukar alltid ha någon glöggflaska kvar vilket är bra eftersom man aldrig vet när man blir sugen. Det har hänt att vi druckit glögg en ruggig sensommarkväll men det har det inte blivit i år, sensommaren har varit ganska varm här hos oss det här året.
 
 
Allmänt, Julens smaker | Pepparkakor | |
#1 - - Sofies julblogg:

Mums! Men har en viktig fråga: lyckades du äta bara EN pepparkaka? ;)

Svar: Får erkänna att det nog blev i alla fall tre ;)
En fin jul

#2 - - Sofies julblogg:

Haha, jag har en tes om att ingen kan lyckas äta bara EN pepparkaka, ville bara kolla så att jag kan fortsätta hävda det. ;)

Svar: Jag tror att du har helt rätt, ingen äter bara en pepparkaka :)
En fin jul

Upp