Lite julig shopping

I fredags var vi på mässa i Västerås tillsammans med min bror och hans fru och unnade oss en mysig övernattning på hotell. På lördagen hade vi ingen brådska hem och knallade runt i lite butiker och kikade. Eftersom min svägerska också är lite jultokig blev det mest besök i inredningsbutiker och liknande där vi kunde gå runt och njuta av en massa juligt. Några fina saker fick följa med hem också.
 
Som vanligt har jag lite svårt att motstå doftljus och köpte två stycken på Hemtex. Jag har inte testat deras doftljus tidigare så det blir lite spännande. Hittade även en ljuvlig ängel i papp som jag inte packat upp ur förpackningen ännu, jag tror att den ska få hänga i vårt sovrumsfönster men vi får se hur det blir när det är dags att börja pynta. Hos Söstrene Grene hade de jättefina julkulor och en röd/vit som får mig att tänka på polkagrisar fick också följa med mig hem. Jag behöver egentligen inte mer julpynt men jag tycker att det är roligt att köpa något nytt till julgranen varje år.
 
 
Något som jag verkligen gillar är att göra det lite juligt i alla rum och därför brukar jag köpa lite trevliga tvålar med juldoft till våra toaletter. Jag hittade en på hemtex och en annan på Body Shop. Julig tvål, röda handdukar och kanske något juligt doftljus och så är det pyntat och klart.
 
 
Innan vi lämnade mässan i fredags besökte vi Pralinhusets monter och köpte några olika sorter med hem. Jag älskar choklad och praliner och det kändes riktigt lyxigt att stå där och välja ut flera spännande smaker.
 
 
Roligt att få med sig lite härligt juliga saker hem men framför allt är det så mysigt att kika runt i butikerna, en riktigt mysig fredag och lördag blev det.
 
 
 
 
Julens dofter, Julens smaker, Julsaker | Choklad, Doftljus, Jul, Julpynt | |
#1 - - Annie:

Vilken mysig liten resa:) Det är härligt att gå och julshoppa med någon som också uppskattar det juliga:) Och vem kan motstå doftljus?! Har heller aldrig testat Hemtexs ljus; du får rapportera om det var bra.

Svar: Verkligen helmysigt, återkommer om doftljusen :)
En fin jul

Upp