November

Då är vi framme i november, inte direkt min favoritmånad, jag har lite svårt för mörkret men det är bara att göra det bästa av situationen. Fördelen med november är att det börjar bli legalt att prata om jul, inte bara bland likasinnade utan även med andra personer som inte är jultokiga. I butikerna fullständigt exploderar det med allt som är jul och i många städer börjar de sätta upp julbelysning. I november känns det som att det är ok att börja med julbelysning utomhus och det behövs verkligen i novembermörkret. November är ju också en tid att mysa inomhus och tända massor med ljus. Första advent är bara fyra veckor bort. 
 
 
Har haft en riktigt skön start på min lördag. Övriga familjen har åkt iväg för en heldag på sonens husbygge då det kommer en massa glada elektriker som ska hjälpa till idag. Min uppgift är att förbereda kvällens middag men innan dess njöt jag av två stora koppar te i soffan och en julfilm. Jag såg "The Christmas Chronicles", förra årets nya julfilm på Netflix. Jag tycker att den är riktigt charmig, mycket julstämning och stort fokus på jultomten. Jultomten är ju trots allt en av julens stora huvudpersoner.
 
 
Allmänt, Julfilmer | Advent, Jul, Julfilm, November | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

Visst känns det mer acceptabelt att börja jula på allvar nu, när det har blivit november. Nu kan inte ens de värsta grincharna förneka att det är på väg inom kort. ;) Jag håller med att november känns väldigt dyster, mörk och tung, så desto ännu viktigare att lysa upp tillvaron med lite julbelysning eller tända ljus!

Svar: Man får göra det bästa av november, massor med ljus, pepparkakor och julförberedelser. :)
En fin jul

Upp