Julfilmer

Har hunnit med att titta på ett par julfilmer som jag inte sett tidigare. Det brukar ju alltid dyka upp några nya julfilmer och det är ju kul med lite nytt även om jag alltid återkommer till mina favoriter som jag tycker håller år efter år. 
 
Har sett en julfilm från Hallmark på Viaplay, "My Christmas love". Självklart en kärlekshistoria med en massa mysig julstämning. Det som jag tycker är lite kul är att man byggt upp handlingen kring den klassiska julsången "Twelve days of christmas" där en hemlig beundrare skickar tolv presenter precis som i sången.
 
'
Det blir ju onekligen lite festligt när man till exempel får "eight maids a milking" levererat till sig.
 
Har även sett en ny film på Netflix "Let it snow" som är lite mer av en ungdomsfilm men helt ok tycker jag men ingen film som direkt fastnade. 
 
 
 
 
Julfilmer | Julfilm | |
#1 - - Christoffer:

Kul att höra om dessa julfilmerna. Har själv "Let it snow" på min Netflix-lista men såg nyligen att den har fått rätt dåliga betyg (även för att vara julfilm). Såg du Hallmark-filmen live eller via nån streaming-tjänst?

Jag har sammanställt en lista med alla julfilmer (se länk). Hoppas du kan ha nytta av den för att hitta fler julfilmer!

Svar: Såg filmen från Hallmark på Viaplay faktiskt. Spännande att se din sammanställning med julfilmer :)
En fin jul

Upp