Lucia och julklappar

Igår var det julbord med jobbet och då kom stadens lucia dit och sjöng för oss, jättemysigt och gott med årets första julbord.
 
Idag på självaste luciadagen har jag varit ledig, startade dagen i soffan framför luciamorgon på SVT, jättevackert och stämningsfullt. Det är inte så ofta jag är ledig den 13:e december och därför inte så vanligt att jag ser Lucia på morgonen. Det var verkligen en helmysig start på dagen.
 
 
Efter det ägnade jag förmiddagen åt julklappsinköp, målet var att bli helt klar men så blev det förstås inte, men jag har fixat det mesta. Bara några få kvar att fixa. I år blev det en hel del julklappar som levereras i presentpåsar. Jag tycker att det är trevligt, hittade små klädnypor och trevliga julkulor på Dollarstore där också påsarna är köpta. Ser lite trevligt ut med extra dekoration. Hinner förhoppningsvis köpa resterande julklappar i helgen.
 
 
 
 
 
Allmänt, Julklappar | Julklappar, Lucia | |
#1 - - Annie:

Det var ett trevligt Luciatåg på svt i år:) Traditionellt med många fina julsånger. Smidigt att använda julklappspåsar; det spar väl lite tid misstänker jag:)

Svar: Riktigt mysig Lucia på SVT i år :)
En fin jul

Upp